Sep 5, 2012

percikan WARNAmu :)


Bismillah,


''Teman-teman akrab pada hari akhirat itu sebahagiannya menjadi musuh bagi sebahagian yang lain kecuali orang-orang yang bertaqwa''
(Az-Zukhruf : ayat 67)

mereka istimewa !
mereka punya warna karakter tersendiri. beza warna mereka lah yang melengkapi pelangi dan hidup saya jadik warna-warni cenggini :)

Mereka Si kuning
ceria dan gelak bersahaja. dengan mereka, hidup terasa bahagia.

Mereka Si merah
selalu cool je. mereka mengajar saya menghadapi masalah dengan berani dan tabah.

Mereka Si biru.
 sering membantu dan menyenangkan. adanya mereka, masalah besar pun rasa aman. 

Mereka Si oren.
 memahami dan bertoleransi. mendampingi mereka membuat saya yakin pada diri. merekalah selalu di sisi.

Mereka si hitam
tampak ego tapi ramah mesra. mereka ada, rasa dunia saya yang punya.

Mereka Si hijau
kreatif dengan gaya tersendiri. masa terluang, ada je projek yang kami bakal isi.

Mereka Si pink
bersendiri dan berdikari. merekalah yang menyebarkan tempias untuk belajar bergantung pada diri sendiri. 

merekalah PELANGI saya^.^

whatever colours are you. you still special.
yes,

always will be.


ukhuwwah itu satu tarbiyyah.
tanpa mereka kita mungkin rebah, dengannya kita terus tabah. sekali terpaut, ayuh, teruslah kita berpaut!

InsyaAllah, sama sama membina bond ukhuwwah yang berlapikkan dakwah dan berkaca matakan kasih sayang. InsyaAllahu tawakkalna. Aamiin. moga Allah redha.


Terus jalinkan ukhuwwah, raikan mereka.
tapi dengan syarat, selagi jantina kita dan dia masih lagi sama :) 

No comments:

Post a Comment